joi, 18 decembrie 2008

Despre comploturile lui gogu

Sau altfel spus, am şi eu momentele mele de prostie, dar mi le recunosc. Sunt convins că dacă citiţi cele ce urmează, o să vă căcaţi pe voi de râs.

Aşa...

Primesc aseară un comentariu - absolut pertinent - cum că blogul meu arată ca un căcat. Până atunci funcţionam pe ideea "bag pula-n el de blog, că merge şi aşa". Aşadar aflând că aspectul blogului îi zgârie pe oameni la ochi (şi pe mine mă zgâria, dar mie îmi era şi lene) zic să bag un picuţ de ochi critic şi să-i fac un picuţ de cosmetică. Zis şi făcut, bag eu mâna pân la cot în htmla-uri, javascripturi, widgeturi, trece o jumătate de oră. Zic bă, gata, arată ceva mai acătării, acum nici să exagerez cu munca. Mă recompensez cu vreo două beri, trag vreo două râgâituri şi mă bag în pat că era târziu.

Azi pe la 10, zic să dau o raită în pula mea (de când cu blogul, am dobândit şi eu vanitatea mea) pe gogu analytics. Văd eu acolo 30. Zic 30 în pula mea, e normal, e dimineaţă. Mă mai uit pe la 12, văd tot 30, zic ce pula mea, e normal, nici n-am scris azi nimic.

Mă duc pe unde aveam treabă. Vin pe la şase. Văd tot 30. Asta era chiar din cale afară. Am fumat câteva ţigări, am cugetat şi am dezvoltat câteva teorii alambicate despre algoritmul lui gogu, bloguri şi despre cum mă indexează pe mine cu răutate gogu şi cum mă subminează bagându-mă alandala în serps (normal, am ignorat vizitatorii direcţi şi din referreruri).

Mă apuc io de scris. Mă mai uit pe net, pe la tv. Mai scriu, mă mai uit pe gogu analytics, mai sudui "cum 30 în pula mea, că la ora asta erau 300?"

Deja în afară de teoria cu gogu care e răuvoitor, mai dezvoltasem şi teoria despre mine care zicea că sunt absolut neinteresant şi insipid ca autor şi că lumea gata, s-a hotărât să nu mai intre pentru că scriu numai căcaturi neinteresante.

Şi când să dau eu foc la blog, mă păli aşa o idee vagă: "bă, io am văzut pe undeva codu' lu' gogu analytics prin template?" Îmi răspund tot singur că: "nu, în pula mea!". Verific şi deja e clar: după ce băgasem eu şurubelniţe şi chei franceze în codul blogului, codul lui gogu analytics dispăruse cu desăvârşire. Am fost absolut mirat. Aveam impresia că blogger salvează codul automagically. Se pare că nu.

Repus codul lui gogu la loc şi au început să apară şi vizitatorii. Ce-i drept, am stricat bunătate de grafic, care îmi plăcea cum arăta.

Când am mai interacţionat cu siteurile, webul şi gogu analytics, cea mai mare parte din codul de pe site era scris ad labam de mine. Deci ştiam că trebuie să pun la locul lui codul lui gogu. Nuş' de ce aveam eu impresia că la blogger se salvează automat.

Ar trebui să pună şi ăia în pagina de la analytics un ţignal care să sune şi un banner mare şi roşu: "auzi bă fraiere, javascriptul nostru nu se mai află pe siteul tău, aşa că nu mai zbiera ca boul când nu apari în statistici."

Trebuia să-mi vină ideea şi din experienţa mea de programator: cea mai probabilă eroare se află între scaun şi monitor.

Niciun comentariu: