vineri, 19 decembrie 2008

Cu ce se distrează românul înainte de Crăciun

Io văd că sunt foarte mulţi care se distrează cu shoppingul. Cu asta m-am distrat şi eu, deşi shoppingul nu e pasiunea mea.

Am început pe la vreo 11 în Unirea - 1 oră şi apoi în Victoria - 1 oră.

Pe la 2 am ajuns în Carrefour. Unde am stat 3 (trei) ore. Nu suport de obicei aglomeraţia aiurea, plimbatul prin hypermarketuri, frecatul de la un raft la altul printre babe grase şi mămici şi tătici cu mucoşi în cărucior. Disperaţi care aruncau prin cărucioare ce apucau, de parcă veneam eu şi cumpăram tot şi nu mai aveau ei ce să cumpere.

Mizerie, îmbulzeală, nespălaţi, nesimţiţi, idioţi care blocau drumul aiurea. Nervi, pule băgate şi meditaţii filozofice.

M-a purtat o anumită personă de colo-colo, de la un raft la altul, de la raion la raion, de ameţisem şi nu ştiam dacă sunt io sau m-am transformat în minege de ping pong. Ne trebuie aia, aia şi aia. Bun, zic io, hai să mă duc la raft, să le iau repede să le pun în coş, să scap mai repede. Nu, nu trebuie marca aia şi aia, trebuie aia, aia şi aia. De parcă un rahat de Jacobs e diferit de un rahat de Tchibo sau un rahat de Adidas e diferit de un rahat de Nivea. În general nu am foarte multe preferinţe la lucrurile care se consumă des, iau ce mi-e la îndemână. Nu mai zic că la deterjenţi, lua-i-ar dracu' cu Omo şi Arielul lor cu tot, am greşit tot, dar absolut tot. Şi cred că numai ăia erau vreo 15 soiuri, că eu nici nu ştiam că există spray special pentru curăţat televizorul, credeam, fraierul de mine că se spală tot cu ăla de geamuri.

Aşa, după ce-am îndopat căruciorul cu o grămadă de rahaturi de abia ieşeam din spatele lui (rahaturi din care nu cred că aveam nevoie de jumătate), du-te Gogule la casă să stai la coadă. Coadă care aproape că ajungea la sfârşitul primului rând de rafturi. Şi unul n-avea doar câteva chestii în cărucior, toţi îl aveau cu vârf sau chiar câte două.

Deci pun'te pe un bax de apă, cu mâinile în piept, ia-ţi o privire amărâtă şi încearcă să te concentrezi la alte rahaturi decât la situaţie.

Atât de supărat eram încât nici n-am mai avut chef să comentez că am cumpărat o grămadă de căcaturi care nu ne trebuie. Globuleţe, beteluţe, îngeraşi, feţe de masă, lumânărele (de vreo 10 feluri, of course), perdeluţe, cearceafuri, piloţică cu Moş Crăciun, vreo douăzeci de rahaturi care habar n-am ce sunt şi nici nu vreau să aflu, da' cică se pun la pom, alte douăzeci de rahaturi care trebuie ori să miroasă frumos - da io n-am chef să miroasă, prefer să nu miroasă nimic, ori să "dea bine prin casă". Şi alte zeci şi zeci de rahaturi.

Din punctul meu de vedere cumpărăturile de Crăciun înseamnă haleală şi beutură, că luasem cadoaiele cu ceva timp înainte, tocmai ca să nu umblu ca disperatul înainte de Crăciun.

Care mă suna şi mă întreba unde sunt, îi răspundeam cu:

-La Carrefour, futu-mă în cur!
-De ce bă?
-D'aia, pentru că sunt aşa de prost încât sunt în căcatul de Carrefour tocmai în căcatul ăsta de perioadă. Şi pentru că deja mi se pare că a trecut muuuult, muuuult timp de când sunt aici şi prevăd că o să mai treacă muuuult, muuult timp.

Şi stând eu pe bax (doar vreo trei sferturi de oră, nu mai mult) am avut timp să observ tipologia indivizilor:

-plictisiţii, ăia ca mine, la care se vedea după mutră ce chef au de cumpărături
-disperaţii, ăia care se buluceau la rafturi de frică să nu cumpere altul tot înaintea lor şi să rămână ei fără
-nehaliţii, ăia care îsi luau vreo 30 de kile de carne sau 10 pui şi 10 salamuri şi care nu pricep unde dracul băgau atâta, că doar e Crăciunul, nu nuntă la cort
-meticuloşii, ăia care deşi te văd că stai în spatele lor de 5 minute, cercetează în continuare cu atenţie eticheta fiecărui produs, făcând comparaţii savante între preţuri, termen de valabilitate şi ce conţine fiecare produs, evident, blocând accesul tău legitim la ceea ce vroiai să cumperi
-neînţoliţii şi neaspălaţii (e drept, mai mult femei) care îşi lua jde' bluze, treninguri, pantaloni, şosete, pulovere, geci, mănuşi, sutiene, hanorace şi zeci de deodorante, aftershave, loţiuni, creme, etc, etc, etc

Şi aş mai fi observat eu şi alte tipuri, noroc că am ajuns la casă.

Noroc că am avut inspiraţia să mergem în Carrefour Vitan. Dacă aş fi avut proasta inspiraţie să aleg Carrefour Orhideea, probabil că acum scriam de-acolo.

Au mai urmat: Selgros - 1 oră, Real - 1,5 ore şi Ocean - 1 oră. Mare lucru nu prea mai aveam de luat, dar nu era păcat să nu le vizităm şi pe-astea? Doar era frumos afară şi era păcat să nu te plimbi pe străzile Bucureştene cu maşina, mai ales că mai erau vreo câteva sute de mii de oameni care se plimbau şi ei.

Prin Selgros măcar m-am amuzat. Am văzut o pereche de "din-ăia" care tocmai se hotărâseră(deşi nu se mai cumpără cu buletinul) să-şi ia: frigider, aragaz, birou de calculator şi alte alea. Aşezaseră două cărucioare pline strategic şi tocmai stabileau să stea ea să le păzească (probabil că le fura cneva căruciorele cu tot cu acareturile de acolo) şi să se ducă el să ia o maşină de spălat. Şi auzind discuţia, tocmai ce îmi vine un gând parşiv:

-Nu ştiu dacă mai găziţi maşină de spălat, că era cam aglomeraţie la maşini, toţi vor să ia.
Zice ăla un "i-auzi fă", înşfacă cel de-al treilea cărucior şi pe mine în urmă care mă uitam amuzat cum încearcă s-o facă pe Speedy Gonzales prin aglomeraţie.

Pana mea, cred că nu se mutau tocmai de Crăciun. Dar probabil că există bunul obicei ca înainte de sărbători să schimbi totul prin casă. Altfel poate te faci de râs doamne fereşte, dacă intră cineva la tine în casă şi vede că ai tot frigiderul de anul trecut.

Am petrecut în mod plăcut vreo unşpe ore şi cred că am tocit iremediabil şi ghetele şi anvelopele maşinii.

Cică mâine ar urma o expoziţie "de Crăciun" la sala Dalles. Da' bag io pula în ea de sală Dalles că în următoarea perioadă voi refuza participarea la orice fel de cumpărături.

Şi fac eu un sac mare de plastic după Crăciun, în care vâr tot felul de rahaturi, care în timp ce scriu deja au început să fie aşezate strategic prin casă. Şi pun sacul cu pricina frumuşel în faţa blocului.

Niciun comentariu: